20 Haziran 2010

ÇILDIRMIŞ BİR ŞAİRİN TİTRETEN MISRALARI

Şiir mi, şarkı sözü mü, bilemiyorum, ama yüreği titreten mısralar... İzmir'de öğrenciyken bir yerlerden yazmıştım, ama kimin tarafından yazıldığını bilemiyorum. Şarkı tadında, sade bir dille yazılmış mısralar aşağıdadır.

WHAT SHALL I SAY ?

WHAT SHALL I SAY ?
WHEN OUR NEIGHBOURS
WANT US TO COME TO TEA
THEY DO NOT KNOW YOU ARE NOT WITH ME
WHAT SHALL I SAY ?

WHAT SHALL I SAY
WHEN THE PHONE RINGS
AND SOMEONE ASKS FOR YOU ?
THEY DO NOT KNOW I ASK FOR YOU TOO.
WHAT SHALL I SAY ?

HOW CAN I HIDE THE TEARS INSIDE ?
HOW CAN I FACE THE CROWD ?
I CAN MAKE LIPS OF MINE BE STILL,
BUT MY HEART SIGHS TOO LOUD.

I COULD EXPLAIN THAT
YOU’VE GONE FOR ONLY A WEEK TO SHOP,
BUT AFTER THE WEEK IS UP
WHAT SHALL I SAY ?


Bir şiir daha eklemek istiyorum. Ünlü bir şiir. Şairini bilmeyen yoktur ki kim tarafından kaleme alındığını belirteyim.

SERSERİ

Yeryüzünde yalnız benim serseri,
Yeryüzünde yalnız ben derbederim.
Herkesin dünyada varsa bir yeri,
Ben de bütün dünya benimdir derim.

Yıllarca gezdirdim hoyrat başımı,
Aradım bir ömür, arkadaşımı.
Ölsem dikecek yok mezar taşımı;
Halime ben bile hayret ederim.

Gönlüm ne dertlidir, ne de bahtiyar;
Ne kendisine yâr, ne kimseye yâr,
Bir rüya uğrunda ben diyâr diyâr,
Gölgemin peşinden yürür giderim...


Resim: Serseri'nin büyük şairi



Bu kadar yeter. Yazmak istemiyorum. Selametle.

Hiç yorum yok: