8 Nisan 2011

DOKUZ EYLÜLLÜ YILLAR HAKKINDA

Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İktisat mezunuyum. Bazı yönlerinden dolayı sinir olurum, ama 9 Eylüllü olmakla övünürüm. Sinir olduğum noktalar mı? Aşağıda:
- Derslerin İngilizce olmasına asla kızmadım, ama Kamu Maliyesi dersinde ABD'nin kamu maliyesini anlatan hocalara uyuz oldum. Adnan KASMAN, Saadet KASMAN gibi çok değerli hocalarıma ise saygım sonsuzdur.
- Denetim, Bilgisayar Programlamaya Giriş gibi derslerin verilmemesi büyük saçmalıktı. Bazı saçma derslerin neden gerekli olduğunu bir türlü anlayamadım.
- Türkçemizi deli bozması şeklinde kullanan öğrencileri veya hocaları anlayamadım. "Supply eğrisi demand ile kesiştiğinde, equilibrium noktası oluşur." veya "Gelirinizin belli bir ratio'sunu save ettiğinizde..." benzeri sözler, cümleler gibi...

Bazı olumsuzluklara rağmen, 9 Eylül İngilizce İktisat benim için hep özel olacaktır. Hür düşünmemde, mantığa önem vermemde ve açık beyinli olmamda mezun olduğum bölümün etkisi büyüktür. Örnek mi? Son sınıfın o güzel dersi "Mathematical Economics" dersinin zihnime faydalarını nasıl unutabilirim:) İşletme öğrencileri con con derslerle vakit öldürürken, biz iktisatçılar az mı matematikle, ekonometriyle veya grafiklerle uğraştık?



Aşağıda Prof. Dr. Adnan KASMAN'a ait bir resim bulunmakta. Ekonometri, İstatistik, Yönetimsel İktisat ve Matematiksel İktisat gibi zor derslerin hocasıdır. Dersinde başarılı olmak istiyorsanız, matematiği çok çok iyi bilmeniz ve derse odaklanmanız gerekmektedir.



Fakültenin en üst katından bir görüntü aşağıdadır.

Hiç yorum yok: