17 Ocak 2011

2011 MESLEKİ GELİŞİM YILI OLMALI

Soru: Maddi ve manevi sıkıntıları yoksa, bir sahaf mı daha mutludur, bir bankacı mı?

Ocak 2011 geldi de geçiyor... Benim için 2010 yılı nasıl mıydı? Kişisel yönleri bir tarafa bırakalım, mesleki tatmin ve gelişim anlamında verimsiz bir yıldı! Yüksek lisans, SQL, CIA, SPK Kredi Derecelendirme, TOEFL vb. için küçük adımlarla ilerledim, ama bir bakmışım ki yerimde saymışım ve hatta geriye dönmüşüm. Kayıp bir yıl...

Bugün kendim için güzel bir şey yaptım: SPK Kredi Derecelendirme lisanslama sınavına hazırlanmak için iki kitap siparişi verdim. Oldukça zor bir sınav ve en az üç yıl bankacılık deneyimi gerektiriyor. Sınav Mayıs 2011'de ve oldukça zorlanacağım. Olsun, irade beyan etmek ve ilk adımı atmak önemli. Lisanslama sınavının ana başlıkları şunlar:
1-Genel Ekonomi ve Mali Sistem
2-Sermaye Piyasası Hukuku ve Anonim Şirketler Hukuku
3-Kredi Derecelendirmesi ve Finans
4-Muhasebe ve Finansal Raporlama

Yüksek lisans mı? "Denetim ve Muhasebe Yüksek Lisans" hayalim, ama yaşadığım şehirdeki üniversitelerde yok ki... E-Master mantıklı bir seçim olabilir, ama sadece e-mba seçeneği mevcut. E-MBA fikri çok cazip gelmiyor, fakat zaman ve para önemli kısıtları oluşturuyor. Bu bağlamda, Çukurova Üniversitesi e-mba uygun bir fırsat oluşturuyor gibi; çünkü dönemlik fiyatı 2,000 TL. Bu fiyattan daha uygun bir seçenek olabileceğini sanmıyorum. İlgili programın ders planını aşağıya ekliyorum:

I.DÖNEM:
-Yönetim ve Organizasyon
-Pazarlama Yönetimi
-Mali Tablolar Analizi
-Finansal Yönetim

II.DÖNEM:
-Üretim Yönetimi
-Sayısal Karar Verme Teknikleri
-Stratejik Yönetim
-Seçimlik Ders(Tercihim:Yöneticiler İçin Finansal Piyasalar)

III.DÖNEM:
-Dönem Projesi
-Seçimlik Ders(Tercihim:Örgütsel Davranış ve Liderlik)
-Seçimlik Ders(Tercihim:Yönetsel Muhasebe)

Bütün bunların ötesinde, özel sektörün pençelerinden sıyrıldığımda ve maddi olarak belli bir birikime ulaştığımda, acaba ne mi yapmak isterim? Bir sahaf dükkanı açmak... Yerden tavana kadar kitaplar, kışın soğuğunda bile sımcıcak bir mekan, kitap kurdu müdavimler, semaverde demlenen bergamotlu çay, ziyarete gelen dostlar ve bol bol kitap okuyan Mustafa...



Özetle, bütün mesele şu: Üretken ve verimli olamadığımı hissediyorum. İste dosyaları, yeşil kalemle çentik at, bulduğun eksikliği raporla... Bu beni ,mesleki anlamda, tatmin etmiyor. Analiz yapmak, proje üretmek ve derinlemesine sorgulamak istiyorum...

Hiç yorum yok: