10 Mart 2010

DÜNDEN YANSIYANLAR

Bu yazımda paragraf kullanmayacağımı belirteyim önce. Dün mesai bitiminden sonra alışveriş merkezine gittik; sinema ve yemek… Yemek faslını anlatmayacağım, ama film 21:00’da başlıyordu ve yemekten sonra birkaç saat dolanıp durduk. Gözlerimi radar gibi açtım; çünkü görmeyi umduğum birileri vardı. Bütün gayretime ve isteğime rağmen kimseyi göremedim. Hayırlı mı oldu, hayırsız mı oldu, bilemiyorum. Dün akşam anladım ki bazı konularda asla iflah olmayacağım. Ne yapayım, Allah beni gereğinden fazla hassas, duyarlı ve iyi niyetli yaratmış. Arkadaş tarafından kandırıldık ve vampir filmine bilet aldık. Filimin adında vampir vardı, ama arkadaş iddialıydı ki filmin vampirlerle hiç ilgisi yoktuk. Filmi seyrederken midem bulandı; çünkü sadece vampirler, kan, gümüş mermiler ve bıçaklar vardı. Bildiğimiz vampir filmlerinden biriydi yani. Aslında insanın gerçek tabiatında vahşet vardır, ama çoğu kişi bunu belli etmez. Birinci Dünya Savaşı sırasında, Rusya’da bir aile ortadan kaybolur ve bir daha haber alınamaz. O yıllarda Rusya açlık ve sefaletle mücadele etmektedir. Uzun bir süre sonra acı gerçek ortaya çıkar: Aile bireylerinin tamamı komşu aile tarafından kaçırılmıştır ve afiyetle mideye indirilmiştir. İnsan vardır ki hayvandır ve insan vardır ki melektir. Öğüt veren insanlara da genellikle sinir olduğumu belirtmek istiyorum. Elbette erdemli bir insanın tavsiyelerinden yararlanmak fazilettir ve insanı musibetlerden koruyabilir. Akıllı insan başkalarının tecrübelerinden ve aklından yararlanmayı bilmek zorundadır, fakat sizin sahip olduğunuz tecrübeye sahip olmayan, nasihat verdiği konu hakkında en ufak bir geçmişi olmayan insanların tavsiyelerde bulunması ne kadar cahilce, ne kadar saçma ve ne kadar aptalca. Bu saçmalığı ve aptallığı yapan insanlar iyi niyetli olabilir, ama biraz akıllıca davranmaları ve tecrübe sahibi olmadıkları konu hakkında öğüt vermemeleri gerekmez mi? Gece 12 civarında eve gelebildim ve ev ahalisiyle birazcık konuşup uyudum. Daha fazla yazacaktım, ama canım istemediği için burada bırakıyorum.

Hiç yorum yok: