17 Mayıs 2009

Eskilerden 14...BORSA ÇILGINLIĞI

Kısaca Borsa çılgınlığı konusuna değinmek istiyorum. Bu konuda söz söylemeye yetkim var; çünkü SPK tarafından verilen SPF İleri Düzey Lisans Belgesi sahibiyim.

Bilen bilmeyen, zengin fakir birçok insanda Borsada oynama hastalığı var ve herkes borsa uzmanı kesilmiş durumda. Lisansım olmasına rağmen borsadan uzak duruyorum. Borsanın kurallarından ve finanstan haberdarım, ama benim asıl derdim reel ekonominin gidişi. Grafiklere, fiyatlara, yorumlara bakarak kendimi kaybetmiyorum asla. Milli Gelir, istihdam, yatırım, enflasyon, büyüme gibi kavramlar beynimde yer kaplıyor.

Hepimiz reel ekonominin gerçeklerine dönmeliyiz ve borsanın sanal büyüsünden kurtulmalıyız. Her yerde faiz, borsa ve döviz konusu işleniyor; ama reel ekonomiyi anan çok az insan var. İstihdamı borsa mı artırır, reel ekonomi mi? Sorumlu herkesi düşünmeye davet ediyorum.

24/07/2007

Hiç yorum yok: