9 Temmuz 2014

HOBY DEDİĞİN NASIL OLMALI?

Yabancı kökenli ve eğreti bir kelime "Hoby", ama gecenin şu saatinde ikamesini bulamadım. Mazur görün!

İnsanlara hoby'lerin nedir diye sorulduğunda, alınan yanıtlar aşağı yukarı belli: Yürümek, kitap okumak, bilgisayar kullanmak vs... Yurdum insanı çok mütevazi hoby'lere sahip, zira hoby dediğiniz para ile +1 korelasyon katsayısına sahip.

Yeterli param ve zamanım ve cesaretim olsa, bence şunlar hoby:

1) Bol bol yurtdışına gideceksin. Özellikle gemiyle... Hanımla konuştuk ve nasip olursa, ileriki yaşlarda gemiyle dünya turu istiyoruz, ama keşke genç yaşlarda mümkün olabilse. Ama çok zor... Atlayacaksın gemiye ve okyanuslara açılacaksın. Birkaç ay sürecek bir gemi yolculuğu ve dünyanın farklı yerlerine günlük ziyaretleri de içerecek. Mesela İskandinav ülkelerinde Kuzey Işıkları'nı seyredeceksin, İzlanda'da muhteşem sıcak su kaynaklarını gözünle göreceksin, İtalya'da Venedik'te kanallarda sakince tekneyle dolaşacaksın, Mısır'da ukala Firavun eserlerini göreceksin, Saint Petersburg'ta akşam kahvesi içeceksin vs..

2) Doğa yürüyüşüne katılacaksın ve küçük çadırını kurup, dağın başında sabahlayacaksın. Elbette tek kişi olmaz! Kalabalık bir insan topluluğu... Yoksa gecenin karanlığında dışarda bir ses duysan veya kurtlar ulusa, ister istemez insan ürperir. "Doğada Tek Başına" ve "Ultimate Survival" beni tahrik edip duruyor. Bu hoby inşallah 40'lı yaşların başında gerçek olacak.

3) Belki garip gelecek, ama paten kaymayı çok isterdim. Bir belgesel seyretmiştim. AB ülkesinin birinde, insanlar patenle işe gidiyor. Trafik derdi yok, bisikletin sınırlamaları yok vs... Üfül üfül hava, hız, cesaret vs.. İnsanlar işe gelince, duşlarını alıyorlar ve takım elbiselerini giyip, işe başlıyorlar. Benim ülkemde mümkün mü? Pek de değil! En başta, birsürü insan laf atıp, sinirlerinizi felç edebilir. Sonra, köpekler peşinizden koşup, havlayabilir. Ve mizahı bırakalım, yollarımız müsait değil. Kaldırımlar da aynı şekilde... Yolda devam etseniz, sadist ruhlu sürücüler sizi korneyle taciz edecektir. Ama keşke mümkün olsa... Bisiklete göre daha özgür, zira bisiklete göre manevra yeteneği daha fazla.

4) Maket gemi yapabilmek... İşte bu mümkün! Masamın bir köşesinde malzemelerim olsun ve kendi küçük gemimi yavaş yavaş yapayım. Mümkün, ama sabitlenmem gerek. En başta, bir kursa gitmeliyim. Bu hoby umarım ki çok fazla vakit geçmeden gerçek olacak.

5) Yamaç paraşütü... Kanatlarımın olmasını çok isterdim, ama madem kuş olamadım:) E o zaman, yamaş paraşütü ne güne duruyor?

6) Teleskopla uzayı incelemek. İyi bir teleskop satın almak istiyorum. Elbette Hubble olamayacak, ama en azından yıldız kümelerini vs. seyredebilmek istiyorum.

Umarım ki yeterli param, zamanım ve cesaretim olur ve hoby'lerim hayallerimde kalmaz.

Hiç yorum yok: